Eurovision!

Ja, vad säger vi nu då? Vann rätt låt? Gjorde Sverige en bra show? Var Petra Mede en bra värd?

Ja, ja och ja!

Dagen började med jobb o sen hem.o fixa iordning för kvällens grillning o esc-fest hos Anna o Bozze. Jag fick uppdraget att fixa årets protokoll. Gick all in så att säga ;)



Blått o guld fick bli färgtemat för kvällen. Detta gällde även naglarna.



Efter god mat var det dags för den stora festen. Tyckte hela showen var grym. Har sett semifinalerna i veckan också o de följde samma tema. O väldigt kul att Sverige inte lagt ner alls lika mycket pengar som alla andra länder gjort de senaste åren o ändå gjorde de dem bästa showen på länge! Visst kanske jag är partisk men jag tyckte den var riktigt bra! O Petra var väldigt bra som ensam värdinna. Lagom humorsam o riktigt bra engelska o den klassiska Medehumorn fanns där men den var precis lagom. O mellanakten? Swedish Smörgåsbord! Haha! Älskar den! Typisk svensk. Haha, driver verkligen med Sverige. Bra gjort!

O låtarna då. Gick inte riktigt som jag velat i topp 10. Hade mina favoriter men gick inte lika bra för alla. Ukraina kunde ju inte ens engelska o så kom de så högt? Trodde de sjöng på hemspråket först... Haha! Hursomhaver. Robin var grym o han satte verkligen numret. Synd bara att övriga i Europa inte gillade låten lika mycket som jag ;) men Danmark var helt klart en favorit, trots hennes lespande. Var riktigt nöjd med gårdagen helt enkelt.



Dock fick den ett litet konstigt slut när D tittade ut genom Anna o Bozzes köksfönster o såg att det brann i en bil på andra sidan vägen. Nyfikna som vi var gick vi ut o kollade. Polisen o brandkåren var där o elden var släkt när vi kom närmre. Otäckt ändå! Var tydligen flera anlagda bränder natten till söndag i närområdet. Idioter alltså som bara ska förstöra! Men men, ingen kom till skada vad jag förstått iaf. O det var ju det viktiga ändå!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback