Torka aldrig tårar utan handskar

Har ju varit lite upptagen med plugg de senaste veckorna men nu när tentan är gjord kunde jag sätta mig ner och se serien som alla pratar om. Sträcksåg alla tre avsnitten idag. Man blir verkligen berörd! Den handlar om två unga killar från två olika världar som träffas i Stockholm och det är kärlek vid först ögonkastet. Sen kommer sjukdomen som gör att vänskapskretsen krymper...
 
Det är ju sjukt hur homosexuella behandlades som pesten själva bara för att aids kom till Sverige. Sen kan jag väl tycka att de hade ett lite väl fartfyllt sexliv utan något som helst skydd men man visste ju inte så mycket om STD då. Hur som helst så är det en gripande serie som får en att känna och tänka efter. Känns bra att det idag finns mycket information inom området så att inte en sådan epedemi händer igen. Ingen skall behöva ta på sig skulden för att en sjukdom sprids...
 
Vill ni se en serie baserad på sanning om kärlek, sjukdom och död och samtidigt fälla en tår så rekommenaderar jag Torka aldrig tårar utan handskar!
 
Nu är det väl bara att köpa boken också då...

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback