Myrinvasion

Såg redan igår att det var några få myror i köket... men idag var det ännu fler! Man ska kanske inte bo på bottenvåning?? Vet att man kan ringa Anticimex men det känns lite mycket för ett 20tal myror. Läste lite på nätet o såg att det fanns dosor med myrr att köpa på t.ex. K-Rauta. De ska tydlien funka bra inomhus. annars finns det ju lite hemmatips som har med kaffesump, rabarber o hett vatten att göra. Men jag vet inte riktigt varifrån de kommer in. Kanske genom balkongdörren? vert inte riktigt. Får testa lite själv först o blir det inte bättre så får anticimex komma helt enkelt. Väldigt otrevligt med myror! Visserligen sa han som bodde här innan att det var problem med myror varje år. Han jobbad epå Anticimex så han sa "vi ses nog fler gånger" haha... o han kanske har rätt! Jaja...

Har ont i halsen... Kände mig alldeles svullen förut men det känns lite bättre nu efter lite varm nyponsoppa. Har varit småförkyld hur länge som helst nu, men då kanske det helt enkelt är på väg att bryta ut ordentligt? Så man blir av med skitet. Inte kul att vara småsnuvig o vakna med ont i halsen var o varannan dag ist för att vara dålig en vecka o sen är det bra. Har nog hållt på med det här i 1-2mån. Inte så vidare roligt.

idag ska jag åka o handla lite (när jag tagit med i kragen vill säga) blir en promenad med anna ikväll. Ska nog ringa hem sen med. Vet att vi hade myror i köket när vi bodde i Linghem. Får höra med dem vad de gjorde då. Tips är alltid bra.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback