Earth Hour och filmmys!

Så igår var det Earth Hour. Duktiga som vi var så släckte vi faktiskt ner o tände ljus ist =) Mysigt! Blev verkligen en myskväll. Först såg vi så klart New Moon. Måste erkänna att de är ju inte de bästa skådisarna. Gillar inte riktigt Kristen Stewart. Hon är ju söt o passar till utseendet som Bella men skådespelarmässigt är hon ingen höjdare. Hon har typ bara ett o samma uttryck i ansiktet under hela filmen även om hon är ledsen, glad... hon ser alltid lite irriterad ut. o jag tycker inte hon har så bra inlevelse när hon levererar sina repliker. Taylor Lautner gör ett lite bättre jobb. Men det känns ibland som om han läser replikerna innantill. Kanske har att göra med att månmga av replikerna är direkt tagna ur boken o de måste sägas på ett visst sätt för att läsarna ska känna igen sig... jag vet inte. Pattinsson har ett väldigt bra minspel. Men även här kan det kännas lite stelt ibland. Men han har väl lite mer erfarenhet av film än de andra vad jag förstår det... hur som helst. Jag skulle inte vilja byta ut någon av skådisarna ändå men jag tycker att de tre huvudrollsinnehavarna inte är de bästa. Resten av The Cullens är ju betydligt bättre.

Efter New Moon blev det mera film. Benjamin Buttons Otroliga Liv. Den handlar om en kille som föds gammal och dör ung. Han lever livet baklänges. En mycket fin berättelse om Benjamin som blir bortlämnad o hamnar hos en snäll kvinna som jobbar på ett äldreboende. Där lever han de första dryga 20 årsen av sitt liv innan han ger sig ut i världen. En mycket sevärd film om kärlek o vänskap. Se den =)

Just det, måste bara säga att Tessi mår lite bättre =) Hennes päls har fått en helt annan glans nu! Förut såg hon ut som en riktigt gammal kisse, men hon är ju bara 3år o så ser hon ut nu! Fin päls o i full gång. Det märks med andra ord att medicinen hjälper! Nä, ska väl kanske göra nåt vettigt idag. Städa tror jag det blir. O lite organisering tror jag. Men först lite avkoppling o sen duscha.

Kommentarer
Tha Redhead säger:

Nu känner ja av lite hädning här;-)

2010-03-28 | 12:12:52
Bloggadress: http://scandalgirl83.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback