Göteborg

Har haft en trevlig vistelse i Göteborg. D körde hela vägen ner i regnet. Inte det roligaste kanske. Men det gick bra. fick ta det lite lugnt på vissa ställen. När vi väl var inne i Göteborg var det lite köer. Inget massivt men det tog väl 20min längre tid till hotellet än vad det borde gjort utan trafiken. Hotellet var jättefint. Låg precis vid Nordstan. Blev ingen shopping men en liten sväng där inne för att kolla läget. Vädret var ju inte det bästa så vi åt på hotellets restaurang. Mycket gott! Tyvärr pallade inte min mage läget riktigt så jag låg med magknip o illamående resten av kvällen. Inget roligt sällskap men efter lite sömn blev det bättre. Det bästa med att bo på hotell måste ju vara frukostbuffén! Jag älskar't! O denna frukost var inte sämre. Mycket gott! Vi checkade ut runt 11 o begav oss då med bilen till Universeum. Fanns ju massor att titta på. Men science avdelningen kändes mest riktad till barn. Vi testade vissa grejer men det bästa var ju regnskogen o fiskarna såklart =) Efter det hade vi en del parkeringstid kvar så vi tog en kort sväng på Världskultur muséet. Inget spännande direkt men lite kultur är väl aldrig fel? Var ju väldigt fint väder så på hemvägen stannade vi till vid Brahehus o titta runt. Vilken utsikt! Har inte kollat på ruinen sen jag var liten o då tyckte man väl inte direkt utsikten var det roliga... men så fint att se ut över slätterna o vättern! Vi var väl i Linköping runt 19. Då ringde Jenny o sa att de skulle spela minigolf o D ville gärna vara med så innan vi åkte hem blev det minigolf i Valla. Jag kom faktiskt 3a av 6pers. Inte illa! 59slag på 18hål. Sist fick jag nåt på 70. haha! Var visserligen "solbanan" då men men... en viss förbättring. Sen åkte vi hem. Vi hade ju inte ätit mat på hela dan (lite fika o macka bara) så det första vi gjorde var att äta tacos. Mumsigt! O nu är allt uppackat o klart. Kissarna verkade inte direkt ha saknat oss. Jenny hade ju kollat till dem lite. Här kommer några bilder av de 186 som vi tagit under helgen. haha!

1. Det härliga regnvädret vi åkte i
2. Hotellrummet på Scandic Europa (kan verkligen rekomenderas)
3. Korallrev med nemofiskar (var iaf så alla barn referera dem som)
4. Maneter
5. Ett barn tappade ner sin napp o sköldpaddorna var snabbt framme (mamman lyckades få upp nappen igen)
6. Brahehus
7. D posar
8. Jag var bara tvungen att sätta mig där!
9. Älsklingen o jag med den fina utsikten bakom oss

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback