Livet rullar på...

Fick mig en liten tankeställare idag. Vi har en kille på jobbet som kommer från Bosnien. Han är tydligen välutbildad därifrån men kan inte få något jobb han är utbildad för i Sverige. Jag sa att jag tyckte jag började bli för gammal för att läsa, man vill ju liksom inte sitta i skolbänken i flera år för sen vill man kanske ha familj o så, man vill ju hinna med att jobba med. Han menade att eftersom jag har möjligheten till att få en bra utbildning o öppna mina dörrar vart jag vill så borde jag ta den chansen. Det fick mig faktiskt att inse hur lyckligt lottade vi svenskar är egentligen. Vi har en bra skola med bra utbildning och vill vi har vi en bra chans till att bli vad vi vill. Fåd en utbildning vi vill ha. O det kanske vore dumt att inte ta den chansen? Men jag vet ändå inte... vill ju inte börja plugga bara för att plugga liksom. Vill ju gärna veta vad jag vill först. Veta vad det är jag vill göra resten av livet... eller iaf större delen av det... kostar ju ändå en hel del pengar att studera.

Som sagt var jag på jobbet idag... inget att säga om det... det flyter väl på som vanligt igen typ... När jag kom lagade jag mat o sen blev det en promenad med Anna. Är faktiskt väldigt skönt med de där promenaderna. Jag måste ta mig i kragen o gå lite oftare tror jag.

Tog lite bilder på kissarna för några dagar sen. Nu tycker de om varandra iaf. eller iaf Tuva o Tessi. Tuva letar sig till Tessi en del o vill mysa bredvid henne, men Våfflan håller sig fortfarande på avstånd, men hon kanske mjuknar hon också. De är ju så söta mina små bäbisar!




Men det kan bli farligt ibland ;) Tessi har visst blivit inspirerad av boken uppe i högra hörnet. haha!

Kommentarer
Tha Redhead säger:

Hahaha, klockrent babe!

2010-01-06 | 11:41:06
Bloggadress: http://scandalgirl83.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback