New Moon

Måste börja med att skriva av mig för jag är sjukt irriterad!! Var några skrikiga o stökiga tjejer i kön när vi skulle handla popcorn innan filmen o var hamna vi sen när vi blev insläppta? Jo bredvid dem såklart. jag fick sitta bredvid den tjej som skrattade högst o svepte ur sig en himla massa kommentarer under filmen. sjukt störande. O förstörde en hel del av filmupplevelsen. Under alla fina känsliga scener satt hon o skratta! Jag har en fråga: Varför går man o ser en film som man inte är ett dugg intresserad av? O för det andra så hörde jag att hon sa att hon sett den innan... så varför går man då o ser den igen om man nu tydligen inte tyckte den var tillräckligt bra? Varför betala 105 spänn för att se en drama när man bara vill sitta o skratta? Kan ju säga att jag inte alls uppskattar filmen lika mycket som jag skulle gjort om det hade varit lugnare i sallongen. Men men... kanske blir att se den ännu en gång för att få bästa upplevelsen?



Nu till filmen. Filmen är väldigt fin men den känns som om det saknas lite även för mig som ännu inte läst böckerna. Men återigen helt underbara scener med Edward. Kan man bli annat än kär i en sådan underbar varelse? alla sucktar efter Jakob o visst han är snygg i sitt korta hår o sina fina muskler men det är inger för mig... då håller jag ju hellre på den mystiske o känslosamma vampyren. O det är väl ett litet dilemma Bella ställs inför. Vem vill hon ha? Edward har ju inte en så stor roll i denna film men när han väl är med är det precis som man vill ha det. Han skyddar sin älskade från det onda. Ja... jag tycker väl om sagor, lite mörka o mystiska. Den här filmen har ju inte riktigt samma sken som den första, för den var väldigt romantisk på sitt speciella vis, denna blir inte riktigt samma sak, lite hårdare. en lite annan dialog tycker jag allt.

Men men.. jag är nöjd med filmen som sagt så tror jag det blir till att se den igen. Om jag så väntar tills den kommer på Blueray. Då kan jag sitta o mysa i min egen soffa o titta på min stora tv.

Nu borde jag väl ta o lägga mig, är en dag imorgon (idag) också :)

Kommentarer
Tha Redhead säger:

Du och jag kompletterar varandra, Du-Edward jag-Jake..lite peddovarning över mig dock haha...

Men det är våra olikheter som gör att vi kan vara så bra vänner eller hur:-)

2009-11-24 | 11:09:29
Bloggadress: http://scandalgirl83.blogg.se/
mlicaarlsson.blogg.se säger:

åh jag tyckte den var jätte bra :)

men jag har ju läst alla böckerna.. var du igår? jag var ju 18.45 o det var ju väldigt flummigt där inne.. kan tänka mig att vi var på samma :P

2009-11-24 | 16:59:33


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback