mycket har hänt sen sist

Sitter just nu vid våra nya skrivbord i vår nya lägenhet i Gottfridsberg =) Hämtade datorerna idag och kopplade in dem efter att ha kollat lite på Canal+ HD =)

Som sagt nu har vi flyttat. Det började väl inget vidare med en extremt sen packdag i måndags, vi kom i säng vid 0130. Sen ringde min klocka 0740. Vi skulle vara klara vid 9 då våra föräldrar skulle komma o hjälpa till. Råkade somna om o vaknade återigen kl 0902. Hmm... Var bara o kasta sig upp o slänga på sig kläderna. Precis därefter kom min mamma o pappa. Hann inte äta frukost eller nåt. O det var totalt kaos överallt. hehe... Sen kommer vi till det som gjorde dagen till det värre. Daniels mamma Lisa hjälpte till o bära en massa kartonger men när hon skulle bära sin andra ner till bilen så ramlade hon i stentrappen o bröt benet precis nere vid foten. Så Daniel fick ringa ambulansen. Det kändes väldigt jobbigt. Hon skulle vara snäll o hjälpa oss o så ramlar hon o bryter benet... Blev lite för mycket för mig, utan mat o värmen som var i trapphuset. Det bara svartnade framför ögonen och jag hörde allt sämre... har aldrig varit svimfärdig förut men då blev jag det. Jag såg inte var jag gick så pappa fick leda mig ut så fick jag ställa mig i skuggan, efter ett par minuter kom synen o hörseln tillbaka. O strax efter det kom ambulansen. Lisas fot hade hoppat ut led så det fixade de på plats men innan dess fick hon såklart lite lustgas. Var väldigt otäckt alltihop men det gick ju bra. Det gick ju väldigt fort. Ambulansen kom ju efter 5-10min o då åkte Daniel efter med bilen så hon slapp vara ensam på akuten. Sen blev hon opererad samma kväll. Ibland kan man ju få vänta i evigheter innan man får hjälp. Men hon fick komma hem redan igår eftermiddag. Så det är ju skönt. O hon säger att hon inte har någon värk så det är bara att hålla tummarna för att allt går bra nu. Man får väl tänka att det finns en mening med allt så känns det väl lite bättre.

Men nu åter till lite roligatr saker. Som sagt, vi fick över det mesta på tisdagen, sen blev det en del pyssel på onsdagen. O idag har vi fixat ännu mera. Var o hämtade datorerna idag med, för de fick vi inte med oss igår. Bokhyllorna står kvar i ryd o det får de göra tills de slipat golvet här. o det är ju 3 veckor kvar ungefär. så vi får leva i kartonger till dess =) I vardagsrummet alltså. I de andra rummen börjar vi komma iordning. Eftersom man inte packat upp allt själv så får man leta lite efter vissa grejer. Men det är ju spännande det med.

Just det, vi fick en ny spiskåpa idag. Den som satt innan var trasig o ful så det blev ett lyft till hela köket, sen har vi beställt ny spis med häll också. Den kommer om ca 6 veckor. Vi fick en inflyttningspresent av stångåstaden också som områdesansvarige var här o lämna personligen. Ett presentkort på 300kr i deras bobutik. Inte helt fel =) Mycket trevligt bemötande måste jag säga. Bättre än Graflunds!

Imorrn blir det mera fix o trix. D ska jobba på kvällen så då kanske jag tar o kopplar av en stund.

Nu har jag bubblat på i evigheter så det är nog dags att sova.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback