Vinterväglag råder

All cred åt Mjölby kommun som plogat hela kvällen. Har sett bilarna förbi jobbet och såg dem även på E4an nu när jag åkte hem.... men så fort man kom in i Linköpingskommun blev det allt sämre. Visst de hade säkert plogat men det var innan det slutade snöa isf! Var jättemoddigt o då går det inte så bra att köra. Gick ju bra i vanliga filen men la mig sig i den vänstra när man skulle köra om lastbilarna tappade man nästan kontrollen, så det blev till att lägga sig mellan lastbilarna o köra i 80. Då behövde man ju inte oroa sig för att köra av vägen iaf. Var ännu värre motortrafikleden mot vallarondellen o även vägen mot industrigatan... men men. Förhoppningsvis har de väl plogat tills jag ska åka imorrn. Får ta o åka lite tidigare än vad jag brukar för jag är faktiskt inte så van att köra när det är sånt här väglag. Brukar ju hålla mig till stadskörning o då går det ju aldrig snabbare än 50.

Nu till mötet. Fick lite feedback som jag o Jennie pratat om tidigare. Lite andra tips o grejer. O nu är det sagt att 1 januari 2010 är jag åter i Valla =) Team Valla i back! (kommer sakna mina nyfunna vänner i Mjölby dock)

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback