2013 - Året som gått

Tänkte jag skulle sammanfatta även detta år. Måste börja med att säga att året har gått väldigt fort. Har redan gått 1,5 år på utbildningen och är med andra ord bara 2,5 år kvar från examen. Känns riktigt gött, speciellt om resterande år tenderar att gå lika fort! Året har bjudit på både roliga och sorgliga stunder och här kommer en kort sammafattning.
 
Året började med födelsedagar precis som vanligt. Först min, sen Ds och sen kom Annas 30års fest! En riktigt trevlig kväll och jag fick äran att baka tårtorna.
 
I februari var det begravning av Ds morfar. Tung dag som fick mig att tänka på min egen morfar o farfar o hoppas att de har det bra där de är <3
 
Min Twilight-film-samling blev komplett! Blev även en del läsning. Började och läste klart Fifty Shades of Grey. Är även snart klar med läsningen av Torka aldrig tårar utan handskar-serien. Där emellan klämde jag in Johan Theorins Sankta Psyko också. Ett bra bokår helt enkelt.
 
Gjorde mitt livs första smörgåstårta! Blev fler efter det också. Blev även en del annat bakat och lagat under året.
 
 
I April var det då dags att se Takida, fick biljetterna i födelsedagspresent. Boxroom-tour. En lite intimare spelning. Riktigt bra! (Som alltid).
 
Blev en del fix och pyssel under året också. Känner verkligen att jag kommit i kontakt med min kreativa sida igen (se mer här)! Blev många turer till panduro och liknande för att tillfredställa mina behov. Blev även en del pyssel med smink...
 
Blev lite nya fotosessioner med Anna. Besökte Hallstad ängar och Svartåfors. Kul när man får leka lite fotograf.
 
Sen var det dags för årets förändring: flytten. Blev en mindre lägenhet denna gång och måste säga att vi trivs så bra! Känns som det var det här vi behövde. Billigare och mindre bostad. Vi mår båda bättre tack vare det!
 
I Augusti var det även dags att välkomna årets nya lärarstudenter. Jag var fadder och fick grymmaste nolle-gruppen! Var två extremt roliga veckor och vi försöker att ses så ofta det går fortfarande. Ett bra gäng helt enkelt!
I November fyllde min fina systerson 1 år! Tiden har verkligen gått fort.
 
Hann med ett gäng biobesök också. The Host, Vi är Bäst, Catching Fire. Näst på tur är The Hobbit 2. Får bli i början av januari helt enkelt.
 
Får ju inte glömma mina fina kissar också. De har levt loppan även i år o även de verkar trivas i vår lägenhet. Mysigare katter får man leta efter!
 
 
 
Har firat en mysig jul med nära och kära och träffat vänner. Känns som 2014 kommer bjuda på en hel del spännande saker. Helt enkelt ett år att se fram emot!
 
Gott nytt år mina vänner!
 

Kommentarer
Tha Redhead säger:

Vi har haft ett ganska så härligt år båda två!
Nu ska vi göra 2014 till ett toppenår det med!!

2014-01-07 | 14:46:11
Bloggadress: http://tharedhead83.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback