Daniels födelsedag!

Idag fyller världens bästa år! Det firades med en överraskningsfrukost. Gick in o väckte honom med min "fina" grattissång o så fick han gå ut i v-rummet där jag dukat upp med amerikanska pannkakor, scones, te, smoothie, tända ljus och paket. Riktigt mysigt! Sen var det bara att sätta igång med tårtorna. Tog lite längre tid än planerat så blev köpemat istället för maten vi planerat. Får ta det imorrn istället =) Men jag blev nöjd med mina tårtor. O Skratt fick jag när vi ställde fram dem också. Var väl inte den godaste kanske men fin var den iaf. Man måste ju testa innehåll lite innan man vet vad som passar.

sen vid 18.30 kom gästerna. Blev fika o tårta som sagt. D öppnade lite presenter, mankinin vet jag inte riktigt om det var den bästa presenten kanske... haha! Men en trevlig kväll iaf.


Tårtorna är fyllda med banangrädde, dumlefluff och fodrade med chokladsmörkräm. Täcket är av marsipan och figurerna av sugarpaste.

Själva tårtbakandet är ju inte det roliga utan det roliga är att utforma själva designen. Visste att jag skulle göra en groda men sen kom jag på hur han skulle sitta =) Så har ni en tårta som skall dekoreras så hjälper jag gärna till ;)

Kommentarer
Emma säger:

Vilken fin tårta.. Du kan få göra en när Elis fyller..=)

2012-01-21 | 23:14:33
Bloggadress: http://happymother.blogg.se/
Linda säger:

Vilka söta tårtor! :)

2012-02-02 | 18:49:37
Bloggadress: http://lindaq.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback