Snorungar och deras föräldrar

Förstår väl att det inte alltid kan vara lätt att hålla reda på fyra barn o allt annat runt omkring. Men idag är jag så himla trött på människor som lämnar sina brickor o skräpar ner som om... ja jag vet inte vad!! Visst att bortskämda tonåringar o extremt jobbiga ungar skräpar ner men när barnfamiljer lämnar all skit på borden blir jag spå besviken! Om jag hade barn skulle jag vilja föregå med gott exempel o visa hur man ska göra med brickan. Låta dem hjälpa till. Så är jag uppfostrad. Men tydligen finns inte den i alla kulturer... Sne finns de de som är helt tvärtom. Som slänger skräpet i soptunnan där det ska vara, inte på golvet. Nae, ibland blir man så trött på hur det kan vara... Man vet att det är så men man blir ändå lika förvånad varje gång. Det värsta är att jag tror det kommer fortsätta såhär hela sommaren. Idag var bara en försmak. Men vem vet? Det kanske blir bättre... men tyvärr så har vår restaurang en förmåga att användas som fritidsgård. O det är väl inte riktigt det den är till för kan jag tycka. Visst är det bra att de har nånstans att sitt o äta... men att bara hänga o skärpa ner är väl inte meningen? Jaja... har väl klagat tillräckligt nu kanske. Blir bara trött på när dessa ungdomsgäng kommer in. vissa inte äldre än 10-12 år!! Det är det värsta! har inte föräldrarna koll på sina ungar då? De som är lite äldre försöker väl visa sig coola för kompisar eller nåt. jaja... en ny dag imorgon. Nya tag.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback