Jobbat hela helgen

Har glömt hur mycket det är att tänka på när man kör skift. Har kört skift hela helgen, var ju ett tag sen sist. Gick väl hyfsat iaf... men... finns de som gör det bättre. Förut tyckte jag ju att det var kul att köra skift men nu vet jag inte... känner mig ganska trött på att jobba överhuvudtaget... Mycket tjat och "jag vill..." hit och dit... Vet inte hur mycket en människa klarar av egentligen. Sen det här med att man ska vara hård och säga till medarbetare som misssköter sig elelr gör något de inte borde... känner mig som en tjatkärring... Någon måste ju visserligen sätta standard och jag måste ju säga vad jag vill för att jag ska drica restaurangen framåt. Det är ju det som mitt jobb. Att förbättra restaurangen, om det så gäller ekonomin som att följa rutiner och policys. Inte det lättaste... Jag är en sån person som vill komma överens med alla och alltid vara snäll men i den här rollen så går inte det... och jag ahr så svårt att säga nej... jag vill ju vara alla till lags... men det går inte. Följer inte de rutinerna som vi har så måste jag ju göra något åt det... det jobbigaste är faktiskt de som inte lyssnar på mig eller tar det jag säger på allvar. Visserligen har ju vissa jobbat där längre än mig men det betyder inte att jag inte har rätt. Jag har en högre position vilket innebär att de ska lyssna och göra som jag säger... Låter som värsta diktatorn nu men... vill bara skriva av mig lite... Händer så mycket ibland att man inte riktigt orkar...

Har inte riktigt tid just nu med nånting... et är bara jobb jobb o jobb... tydligen går ju jobbet före vänner... Det hade P sagt till Matilda på Motala. Fy fan alltså! Så säger man inte... är det så han tycker så vet jag inte hur länge jag klarar av det här... kan säga att det tär ganska mycket på livet... har aldrig tid med något... är aldrig ledig. ska ju alltid vara kontaktbar och beredd att hoppa in... har haft tur att det inte har strulat hos oss som det har gjort i Motala... Tycker så synd om dem.

Nu är det kanske dags att sluta skriva... Är nog ingen som orkat läsa detta men Tack om någon har gjort det. Nu börjar snart finalen av Ensam mamma söker. Ska trösta mig med lite cola o godis till det =) Imorrn är det ju jobb igen kl 7.

Gabriella

Kommentarer
Tha Redhead säger:

Men babe, jag läser alltid allt...lider med dig gumman ja ringer dig imorn puss

2008-11-23 | 22:02:47
Bloggadress: http://scandalgirl83.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback