tentastress o saftkokande

Nu är det slutspurten i skolan. Muntlig redovisning imorrn o sen tenta nästa onsdag, men sen, sen är det sommar på riktigt o jag slipper skolstressen i dryga två månader! Känns ganska gött ändå o få göra nåt annat än at plugga hela dagarna.

Idag tog jag faktiskt en liten paus från redovisningtränandet för lite handling till kyl o frys o balkong. Får se om blommorna blir planterade idag eller imorrn. Men somrigt ska det iaf bli där ute också! Sen har jag faktiskt kokat saft för första gången i mitt liv också! Fick med rabarber hem både i lördags o söndags, så igår blev det rabarberpaj med knäcktäcke till efterrätt. Men för resten av rabarberna behövdes det göras plats i frysen, o där hade jag rabarber o jordgubbar från förra året o vad blir väl bättre än att koka saft på dem? ja, inte mycket. Det gick bra iaf. Var inte så svårt som jag trodde det skulle vara o den smakade riktigt somrigt o gott!




Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback