Barnböcker

Känns som om jag har fullt upp men egentligen har jag nog inte det... Kanske felprioriterar lite grann ibland men jaja, man lever bara en gång :) ligger lite efter med läsningen i skolan så i helgen blir det plugg. Vi håller på att läsa barnlitteratur så idah har läst klart "Loranga, Masarin och Dartanjang" (extremt konstig bok) o ni håller jag på att läsa "Bara Tsatsiki". Ska försöka bli klar med den med idag så är det bara två böcker kvar :) sen är det kurslitteratur o läsa. Tre hela böcker. Men men tentan är inte förrän 1/11 så jag har gott om tid med dem.




Måste säga att det är väldigt kul o intressant att läsa barnlitteraturen. Efter föreläsningarna vi haft om dem får man en helt annan syn på dem o de får ett användningsområde. Läste "Bröderna Lejonhjärta" förra veckan o den är ju så fin. Man har ju sett de flesta filmatiseringarna av Astrid Lindgrens böcker men man borde faktiskt läsa böckerna också. Det är verkligen en skatt vi svenskar har!



Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback