Julveckan är över

Julen är oss redan förbi. Tiden går fort och veckan har verkligen gått i ett. Den började redan förra söndagen med minijul med Ds familj. Julmat och julklappar, fick bla en tidningsprenumeration, hylla till badrummet, bakformar o lite till. En riktigt trevlig dag. På måndagen blev det jobb, första jobbdagen på över två månader. Får hoppas på mera efter nyår.
 
Sen var det dags för julafton. Den firades med Ds släkt. Först blev det lunch hos hans farbror och efter Kalle åkt vi vidare till hans mormor och där blev det gröt. Fick jättefina ljusstakar i kristall av Ds mormor. Sen blev det lite avkoppling hemma innan läggdags.
 
På juldagen var det dags för firande med min familj. Blev god mat (ingen julmat tack o lov) hemma hos mamma o pappa. Bror o hans tjej var där och så syster med familj såklart. Så vi umgicks o så blev det mys med min fina systerson. Sen blev det glögg o julklappar. Fick parfym, bakbok, spel, godsaker som brorsans tjej bakat, ett halsband plus lite annat. Sen blev det även lite julklappsleken. Fick lite fint här också. Blev en sen kväll men riktigt trevligt, som alltid.
 
 
På annandagen var vi bjudna på fika hos min faster. D stannade hemma men jag följde med. Fick träffa mitt senaste kusinbarn. Syster med familj var ju också med o de var så söta ihop de små. Det är bara två dagar (om jag minns rätt) mellan dem i ålder vilket är lite roligt.
 
I fredags fick jag träffa en annan liten tjej. En kompis fick barn i September så var hemma hos henne med några vänner o fika. Så söt! Så kul att träffa gamla vänner man inte träffar så ofta då vi bor på olika ställen. Fick även lite roliga nyheter om en annan vän o vi önskar er all lycka =)
På kvällen var det dags att träffa nästa kompisgäng. Tanken var att vi skule vara här men D åkte på magsjuka så jag flydde härifrån istället. Vi lagade god mat och pratade och tittade på bilder från Sofies resa till Ecuador o Galapgos. Så härligt! Sen fick jag gå hem o ta hand om min sjukling. Det satt i ett dygn ungefär och jag har ännu inte åkt på nåt så troligtvis var det nåt dåligt han ätit. Skönt att han mår bra nu iaf!
 
Igår var jag hos farmor på fika, hon var sjuk vid jul så hon fick sina julklappar igår.
 
Har med andra ord varit fullspäckat men riktigt mysig och trevlig vecka! Nu är det snart nyår o sen dags att baka till våra födelsedagar.
 
Idag borde jag ha fortsatt på mitt skolarbete men har verkligen inte haft nån ork. Behövde en dag att bara vara hemma så fick bli en sån idag. Imorrn får ag väl ta tag i allvaret igen. Handla o plugga.
 

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback