Trevlig Lucia

Kan en dag som denna känna att jag saknar att sjunga i kör. Hur vackert är inte ett luciatåg med levande ljus och vackra sånger? Stämningen, förväntan. När jag var liten var det ju mest roligt och alla fick klä sig lite som de ville, lucia, tärna, tomte, pepparkaksgubbe. Var mestadels tärna vad jag minns. Sen när man blev äldre var det en lucia som skulle väljas, o ett år fick jag vara lucia i kören jag var med i. Var väl för att jag var längst o hade mörkt långt hår ;) men ett minne absolut! Levande ljus i kransen runt huvet och ett solo som skulle sjungas. Nervsöst? Självklart men en upplevelse!
 
bild från arkivet
 
Man kanske skulle söka sig till nån kör igen. Måste ju finnas nån vuxenkör i stan som ses nån kväll i veckan. Får kola upp det. Börjar sakna sjungandet mer och mer faktiskt.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback