Melodifestival o filmkväll

Ja, vad ska man säga om melodifestivalens sista deltävling. Har ännu inte varit någon låt som jag bara wow! den måste vidare. lite trist måste jag säga. Men vad ska vi säga om de som gick direkt till final denna deltävling? Linda Bengtzing. Visst var det samma gamla glada melodi men var det över huvudtaget någon som lyssna på texten? Hon sjunger att hon har världens bästa man som alla vill ha men ändå vill hon ha nån annan... är det otrohet hon sjunger om eller var det bara jag som drog tolkningarna dit? Nae, den föll inte mig i smaken o gillar inte riktigt hennes röst heller. den enda klatschiga låt hon gjort var ju "jag ljuger så bra" o då är ju texten lite rolig också.... men men. Överraskningen var väl ändå Nicke Borg. Tyckte låten var bra. Kunde varit leta mera drag i den. Lite mer bas o gitarr men helt lyckad! o min favorit i gårdagens tävling kom iaf till andra chansen. Linda Pritchard. Gillade den låten faktsikt. Fast lite mer drag i den med så skulle den varit super! Lite för mesiga power ballader detta år måste jag säga. Men tänk er Alive i en tappning av Within Temptation eller möjligen Evanescence. Kan bli bra.

Efter detta blev det film. Först såg vi filmen Carriers. En film om fyra ungdomar som flyr från en pandemi. Ja, är väl lite som alla andra såna filmar. fast lite mesigare och den är ganska långsam, händer inte så mycket. Men bra skådisar iaf.

Sen såg vi även Black Death. Den var betydligt bättre. Utspelar sig under 1300talet då digerdöden härjar i Europa. ett gäng män har fått order av biskopen att hämta hem hen necromancer som finns i en "helvetes by" o man får följa deras väg dit med ledning av en ung munk som endast följde med för att finna sin kärlek. Sean Bean gör en bra roll i denna film. o måste säga att killen som spelar munken (har inte sett honom i något tidigare) är en riktig höjdare! Något att se om man gillar filmer som utspelar sig under medeltid.

Måste säga att jag gillar canal+ play =)


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback