Ett gott skratt förlänger livet!

O efter ikväll kommer jag leva många år till!! Har skrattat typ oavbrutet i två timmar... eller typ iaf... Har inte skrattat såhär mycket på väldigt väldigt länge. Fick tom tårar i ögonen o käken värkte vid ett par tillfällen =) en superrolig kväll helt enkelt!!

RAW comedy club på turné som det så fint heter, började vid 20 o vi kom hem för ca 30min sen. så dryga två timmar. Började med Hasse Brontén som var stand in för Mårten Andersson som sköt iväg transvestiter ur kanoner på Argentina (ja, tydligen nåt nytt program för tv3??) brukar inte tycka han är så rolig men ikväll var han riktigt bra! Klockrena skämt o en bra inledning! Sen kom en mindre rolig Nour El Refai. Hon är väldigt grov. Jag har inga problem med sexskämt men hon är för mycket. Hade ingen bra poäng i slutet av sitt framträdande utan presenterade bara nästa komiker Soran Ismail. Han var riktigt rolig!! Hade bra poänger. De tgenomgående temat för hela kvällen var väl "typiskt svenskt" kan vi säga. Han pratade om "den där killkompisen" som alla har. Han som tycker han är smart men kommer med konstiga uttalanden "om du måste välja, skulle du ha sex med din mamma eller sex med din pappa?" Vadå måste välja? "om du måste välja, skulle du äta bajs en gång i veckan resten av livet eller ha 5 dvärgar på led efter dig livet ut?" haha riktigt klockren! O sen säger ju "den där killkompisen" att han "lätt" skulle göra si eller så. Visst har man en sån kompis? Kände direkt igen det. haha! riktigt bra! vi som inte visste fick reda på vad en kissbomb är. Inget man vill ha dirket... Sen blev det 20min paus. Efter pausen kom Messiah Hallberg. Inte min favorit. Väldigt mycket "politiska" skämt. Inte riktigt min grej. O sen hade han extremt fula glänsande lila skor... hmmm... Efter honom kom kvällens höjdpunkt. Jag skrattade då jag grät till Al Pitcher! Han har klockrent fångat upp svenskarnas beteenden och vi fick förstå dem från hans ögon. om hur invecklat det är med farmor o mormor, eller som han sa Mordor, Fardor, Hardor o dordor. haha!! Älskart! hur vi älskar fika, hur vi sjunger "ja må han leva" jättetyst för att väcka ett födelsedagsbarn för att sedan skrika HURRA HURRA för fulla muggar. Helt underbar! han berättade att han fårr barn nyligen o att hans fru då hade gått till "the midwife" eller barnmorska. o det sättet han sa det. Barrnmorshka. Ja han liknade ordet med en rysk gollum. haha! o sne den där nakna killen på nattåget... tror nog de flesta i publiken älskade hans show. Det hela avslutades med Öz Nüjen. Riktigt bra. Han "hoppade på" några killar i publiken som hade sagt tidigare att "kurdistan inte var ett land" men det visade sig ju att de var från syrien o de hade ju inte heller nåt land. Öz fick till det väldigt bra måste jag säga. Vi hade ju faktiskt inga direkta förväntningar när vi kom dit men vi gick hem med ett stort leende och kramp i käkarna =) D skrattade åt skämten hela vägen hem =) Ja, vilken kväll...

Detta blev visst ett väldigt långt inlägg men tack till den som läste detta =)

Kommentarer
Tha Redhead säger:

Omg vi har rätt lika humor ändå, de du inte tycker om gillar ju inte jag heller...great minds think a like.



Låter som ni hade en toppenkväll!!!



2011-02-03 | 16:44:24
Bloggadress: http://scandalgirl83.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback