Minnen

Har faktiskt varit lite duktig idag. Plockade ur bokhyllan som ska bort. Ds kusinbarn o faster var precis här o kollade på den så de kommer nog o hämtar den i helgen =) Så den ska bara bäras till andra sidan gården. Perfekt! När jag plockade ur lådorna hittade jag en massa gamla foton som jag fick av mamma för ett par år sen. Hon fixade iordning till deras fotoalbum o gjorde en hög till mig. Var roligt att kolla på! Massa bilder från när jag var liten o kalas o skolgrejer. Blir lite nostalgisk o minns tillbaka hur roligt man hade det just då när kortet togs. frågan är om vår generations barn kommer få samma känsla. Det här med fotografering har ju förändrats drastiskt de senaste 10 åren. När jag var liten hade man ju en vanlig kamera med film och man fick framkalla sina 25 bilder eller vad det var. Man visste inte om de blev bra eller dåliga och det var så roligt när man väl fick korten. Idag är det en helt annan sak. Man tar en bild o direkt kan man bestämma sig för om man vill ha den eller ej. Radera den lätt från minnet. Välj själv om du enbart skall ha dem på datorn elller om du ska skriva ut några av dem. frågan är om fotoalbumet har samma betydelse om 10 år som det har idag, eller snarare hade för 10 år sen... är ju trots allt en rolig grej att hålla på med. Kanske är något man skulle ta o börja med. Minns hur roligt jag tyckte det var att kolla i mammas o pappas album tillsammans med dem o höra om deras uppväxt. Man vill ju trots allt ge sina egna barn samma sak eller?

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback