Vart är samhället påväg?

Var nyss inne o spanade lite på facebook o såg att flera gått med i en grupp "Hon våldtogs på skolan - pojken hyllades" o "Stöd för Linnea" Var tvungen att kolla var det var o såg detta reportage från Uppdrag Granskning.

Jag blev helt stum. Helt mållös. Hur kan alla gå emot en ung flicka på det här sättet? Att vuxna människor, medelålders, tror på rykten. ett helt samhälle emot en stackars flicka. Jag vet int evad jag ska säga. När bevisen pekar på att den åtalade är skyldig till våldtäkt. Räcker inte det? Måste man försöka skapa rykten för att hitta genvägar för att tro att det inte är sant? O vad skapar det för bild av vårat samhälle? Rykten är sanningar? de tär det vi gör dem till om det går till så här! Tycker så synd om Linnea och Jennifer som blviit utsatta för detta. O stackars Linnea som kanske tvingas flytta tillbaka till Bjästa om kommunen inte vill betala gymnasiegången. Jag skulle gärna bidra om jag kunde! Hon ska få känna sig trygg. Hon ska inte behöva vara rädd för att bli kränkt!

Kolla in reportaget och gå med i grupperna på facebook för att visa erat stöd. Visa att det inte är okej att en hel stad går emot en flicka på detta sätt. Nu sätter jag ner foten!!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback