Våffeldagen

Lön idag. Det märktes på jobbet om inte annat =) Skönt att bara jobba 4 timmar faktiskt. För omväxlingsskull. Är ju van vid 9-10 timmars pass så... Men det var kul på jobbet idag, allt flöt på så himla bra!

Efter jobbet var det bara att åka hem o hämta Tessi för att bege oss till veterinären. Fick vänta ett tag i undersökningsrummet för det kom in ett akutfall men annars gick det väl bra... eller bra o bra... var ju skabb så det va rju inte bra men skönt att veta vad som var felet o att kunna åtgärda det. Måste säga att de har mycket trevlig personal på Valla djurklinik. Så jag tror vi kommer besöka dem i fortsättningen. Ligger ju närmre än djurdoktorn så det får bli valla. Efter det åkte jag hem för att lämna Tessi. Klockan var väl ca 1730 eller nåt. Hade inte ätit nåt sen frukost så det fick bli en macka innan jag åkte vidare till apoteket på Ikano för att hämta ut receptet för skabbmedlet. Skulle ta ett tag att fixa så jag gick in på cubus en sväng. Köpte mig ett rött läppstift o två basiclinnen i rosa nyanser =) färg till våren är ett måste! Sen var det bara att hämta ut receptet o sen hem o laga mat. Har nu moffsat i mig all mat o känner att de där våfflorna som är så obligatoriska på våffeldagen får vänta nån timme till.

Allt som allt, med vet. besök o medicin, gick det på dryga 1000kr. Trodde nästan det skulle bli mer men som tur var inte. Skönt med lön idag som sagt. Vi har redan gett dem första kuren av medlet. En liten skvätt i nackskinnet två gånger med 4 veckor emellan. Mycket smidigt. Gick jättelätt! Bara hålla dem separerade nån timme så de inte tvättar av varandra. Perfa. Smidigt o enkelt!

Phu... långt inlägg. Jobb imorrn 11-20 sen helg. Ska nog ta Annas metod o städa i badrummet i helgen tror jag. Nu slötittar jag på Vampire Diaries (på tal om vampyrer, har ännu inte fått min film, börjar bli arg nu!) o sen blir det criminal minds o våfflor. Smaskens =)

Kommentarer
tha redhead säger:

Det är ju inte sant!!! Filmen MÅSTE ju komma imorn annars blir det dagens ris:-)! Nu är b hemma och jag ligger lagom ynklig i soffan och han pysslar om mig, livet känns genast bättre!

2010-03-25 | 23:08:58
Bloggadress: http://scandalgirl83.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback