Stängningshelgen är avslutat

Trodde det skulle bli en sen kväll/natt men med extremt låg försäljning hade vi städat hela restaurangen till kl 0240. o igår när vi inte skulle städa allt var vi klara 0250. Hmm... det säger ju en del om hur kvällen var. Känns skönt iaf att få jobba lite dag, blir lite mera liv då kan man säga. Men det är faktiskt ganska kul med stängningarna, speciellt om man har ett så roligt team som jag har =) Me and the boys. (efter en lottdragning och omröstning blev vi tydligen Team cheddar i 2an, (dt2an alltså)) hur som helst så är det en helt annan stämning på kvällarna. Man får en annan gemenskap faktiskt. kommer ihåg vissa stängningar förr, då vi började städa själva, när vi stod utanför restaurangen  (även mitt i vintern) i ett par timmar ibland. bara stå o snacka. Man får verkligen en rejäl sammanhållning och man lär känna sina medarbetare. Är kanske därför vi är så mycket vänner på vår restaurang, även arbetsledarna... o det är kanske inte så det ska vara men det är så härligt människor man jobbar med så hur kan man låta bli? Jaja... självklart får man bete sig proffissionellt på arbetstid men sen spelar det ju ingen roll... hehe... nä, gu vad jag pluddrar på. Börjar nog bli trött kanske... hmm... ska ta o läsa lite först. är på sid 237 av 559. Så nu är det ju inte så mycket kvar. Jag vill läsa mer o mer men jag vill ju faktiskt inte riktigt att det ska ta slut egentligen... men jag måste ju få veta vad som händer så jag vill ju inte dra ut på det heller. helt sjukt att man kan bli så engagerad i en bok. Men det ger verkligen en helt annan insikt än om man ska se på film... önskar att man själv kunde skriva så berörande. Men det blir bara goja när jag försöker. Några meningar blir bra men sen spårar det ur. Pludder pladder... ne... nu får det vara bra. tack för mig!


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback