Vart tog schlagern vägen?

har ju inte sett någon delfinal innan idag... o jag måste säga att jag är besviken. Var ju inte direkt nån låt som satte sig direkt. Flera var dåliga, andra okej o nån bra... De som var dåliga kom ju sist också vilket passade mig. Sen tyckte jag att Alcazar inte alls var bra. De har gjort mycket svängigt som fastnar men detta var tråkigt! Erik Linders sång var väldigt mycket Ted Gärdestad. hade det varit han som sjöng hade den nog gått hem mera. Timoteij var ju fyra söta tjejer. Duktiga, helt okej. Darins var bra o Crusified Barbara var bra. Låten var lite seg. De kunde gjort väldigt mycket mer med den men jag gillar sångerskans röst. Så vill jag med sjunga... =) Fint! Det var ju ingen stor skräll då med de som gick vidare till finalen iaf. Har ju inte hört några andra låtar som sagt så jag vet ju inte hur bra delfinalen var egentligen... men för att bara lyssna så tycker jag nivån var låg. Vad hände egentligen med schlager?? Har ju inte varit riktigt schlager sen Charlotte vann 1999. Vore ju härligt med lite dansvänlig schlager att tralla till. Det ska ju vara en låt som fastnar. Känner mig lite pessimistisk... har väl med snöstormen att göra kanske... snöar ju fortfarande så... ja, det blir till att gräva fram bilen imorrn. Fram med skyffeln bara!

Förhoppningsvis är det ju inte såhär illa iaf...

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback