Fartfylld dag

Blev många turer med bilen idag. Först åka till jobbet. Satt med schemat i ett par timmar, sen åkte jag till Mcd Tonrby för att låna deras ballongblåsare (vår gick sönder) o sen lunchrush... sen åkte jag igen runt 1440 för ett besök hos veterinären. sen hem o lämna Tessi o tillbaka till jobbet. Sen hem igen runt 1830 för att hämta D. Dags att åka o handla... o sen hem igen... han med o tanka däremellan också, hade typ 5liter bensin kvar i tanken. Haha!

Vaknade imorse med sjukt ont i axeln. Gjorde ont i de flesta ställningen o sträcka den var ju det dummaste man kunde göra. Blev ju inte heller bättre av att sitta stilla på kontoret i kylan... aj aj aj... gjorde sjukt ont att köra bilen... fick använda högerhanden till att sätta igång blinkersen för att jag itne kunde sträcka den andra... Sov väl antagligen på den inatt eller nåt. Den är iaf bättre nu... men är fortfarande öm i axeln och en bit ner... =(

Veterinärbesöket då... Ringde på förmiddan o fick en tid 1520. När jag kom hem var var ju Tessi direkt frivillig att krypa in i buren. nä, under soffan var ju mycket bättre. Försökte locka fram henne med godis med småttingarna var mer intresserade av det än hon. Fick bokstavligt talat vända upp o ner på soffan för att få fram henne. Såg ut som ett bombnedslag när jag åkte härifrån 1518! Gjorde som tur var inget att jag var sen för jag fick änmdå vänta i ca 5 min innan veterinären tog emot oss. Han undersökta ögat ordentligt. Kollade så att hon inte hade skador på hornhinnan eller slemhinnan. Allt såg bra ut. Hon hade bara fått en infektion (hon kan ha haft ett sår i ögat som hunnit läka). Vi fick iaf en salva som vi ska droppa i ögat på henne 2g/dag i en vecka. Får se hur det går =) Han sa att det borde bli bättre direkt. Men ser vi ingen förbättring efetr helgen skulle vi höra av oss igen. By the way tyckte han också att hon var i bra kondition. Så det kändes ju bra. Ingen övervikt eller så som det lätt blir på innekatter. Bra bra... Hela kalaset gick på 880kr. Inte billigt det där. Men värt det. Ska väl kolla hur det funkar med försäkringen.

Kvällen spenderades i soffan framför let's dance med kyckling enchiladas. Mums. Sen blev det solsidan. Rolig serie det där! Nu rullar erin brokowich i bakgrunden. Funderar på om man kanske ska sova lite... börjar bli ganska trött. Men först ska väl kissen få sin andra dos med salva. Stackars snuttan!


den här bilden är från hennes första vecka hos oss. Så liten hon var! Fick typ plats i ena handen!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback