Lucia

Det sista jag gjorde igår innan jag skulel lägga mig var att riva mig på armen på en vass kant i sovrummet... ajaj! O nu har ett svullet o ömt rivmärke där... inte alls kul!! Idag har jag jobbat hela härliga 11,5 timme. Så underbart! Sista två timmarna spenderades på möte så det var ok. Imorrn ska jag till Motala för lite utb. Ska bli kul!!

Idag är det som sagt Lucia om nu någon skulle missat det. Det får en ju att tänka tillbaka lite på när man var yngre... Luciatågen i skolan, på scouterna, med kören... Jag var nästan alltid tärna när jag var liten. Alla andra var ju Lucior. Men med kören var jag Lucia en gång. Jag var väl kanske 12 eller så tror jag. Levande ljus o allt =) Lite stearin i håret efteråt. Haha! Men det är fint med Luciatåg. Jag o mina syskon gick alltid Luciatåg för mamma o pappa när vi var yngre. Hanna var Lucia, jag tärna o Micke var tomte. När Hanna blev äldre fick jag vara Lucia för då ville inte hon va med längre ;) Hittade lite bilder i mitt fotoalbum på gamla luciatåg.

Här är mitt första luciatåg julen 87. Har inte ens fyllt 1år.



Några år senare. Jag med glitter runt huvet o ljuset i handen =)


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback