Nätverksliv

Har funderat lite... kanske är vår generation för offentlig? Lite läskigt egentligen när man tänker efter hur mycket man kan få reda på om folk utan att egentligen känna dem eller veta vilka de är o hur mycket man kan gräva fram om de bekanta man har... facebook är väl egentligen den största boven. Man vet vad ALLA gör pga alla dagliga statusuppdateringar. Vissa oftare än andra. O sen såklart alla dessa bloggar som finns för vem som helst att läsa. Kan man kalla det att man marknadsför sig själv o gör man det isf på rätt sätt?

O alla dessa facerapes. Visst det kan väl vara ganska oskyldigt att uppdatera någons status med en rolig kommentar när denne glömt logga ut men att hacka ett login o skicka konstiga meddelanden från dennes sida o skriva kommentarer. Då har det gått för långt!

Själv använder jag mig av en blogg som ni märker. Försöker att  inte skriva alltför mycket som jag inte vill att alla ska veta, man måste tänka på vad man skriver för man vet aldrig vem som läser o vad det kan göra... är väl även ganska aktiv på facebook. det har liksom blivit en grej... lyckigtvis kan man ju välja vilka man vill visa sina bilder för. kanske inte är så kul att visa sina fest/semesterbilder för hela världen?? Tycker nog att det räcker med mina vänner. Ja... man kanske ska ta sig en funderare över hur mycket denna internetvärld kan förstöra för oss. Är vi verkligen så skyddade som vi tror?


källa: google.se


Kommentarer
Fredrik säger:

Väl talat!

2010-08-29 | 20:32:14
Bloggadress: http://satanindistortion.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback