Getingstick o regnkläder

Dagen började inte bra idag. Runt 8 skulle jag ut o fixa miljöstationen ute, slänga skräpet som låg i slasken istället för i tunnan. Där är det FULLT med getingar, o då menar jag fullt! Fick bort hälften sen gav jag upp, de surrade runt ansiktet på mig, obehagligt! Sen gick jag in för att hämta en grej o då kände jag något krypa på mitt ben, innanför byxorna! Halvt panikslagen säger jag till Martina i köket "Jag har en geting innanför byxorna, jag måste ta av mig dem" sen står jag där stucken o utan byxor... getingen levde inte länge till ska jag säga, Ihjäl trampad blev han!! Man sticker inte mig utan bestraffning! först var blev jag röd ca en dm runt sticket men nu är det bara en liten röd ring. ungefär som ett myggbett i storlek. Värker lite bara. tur att det inte svullnat iaf. Kändes som det kröp nåt på mig en bra stund efter att jag satt på mig byxorna igen :P

När jag skulle hem så öste regnet ner. riktigt härligt egentligen men mindre kul att cykla i. Som tur var hade jag lagt ner regnbyxorna i väskan o regnjackan hade jag ju på mig imorse så jag blev inte så blöt. Jo, om fötterna o ansiktet då. stövlarna hade jag ingen tanke på då. Men skorna torkar ju. Nemas problemas. Nä, nu ska jag ta o fixa lite, ska handla lite o Anna ska med.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback