En lyckad dag

Började faktiskt dagen med att åka till jobbet trots att jag var ledig. Har hänt massor i lobbyn bara sen i tisdags! Det går sjukt fort nu. All inredning ska vara klart denna vecka =) Kul kul. Ismael o jag kollade lite siffror, finns en del att jobba med... sen åkte vi till Tornby där han hjälpte till lite o sen åkte vi vidare till IKEA för att inhandla lite ljus o sånt till restaurangen. Blev en vas + blomma o en amssa ljus o två lådor att ha frukostbröd i o en silverbricka att bära ut gästernas mat med =) Lyx. Haha! Men en sak som inte kändes bra var att ikea redan plockat fram lite julsaker... känns som om de börjar tidigare o tidigare för varje år. Man hinner ju tröttna innan det är jul ju! Men men... avr itne så mycket, lite ljus, lyktor o servetter men snart kommer väl resten också... o visst är det mysigt med jul. Älskar julpynt o pyssel. Snö ute o lussekatter. Familj o kärlek. Glögg o pepparkakor... Apelsiner. Ja. Jul... längtar nog lite ändå kanske... ;)

När jag kom hem satte jag igång med gardinerna till köket. Längderna köpte jag ju färdigsydda, behövde bara lägga upp dem en hel del. Sen blev det en kappa o en längd till. Är nöjd. Är sjukt tråkigt att bara så raksömmar... typ 3,5m bara så... sjukt tråkigt o jobbigt att nåla... usch. Men det blev bra iaf. Fick ont i ryggen på köpet men vadå... Vill man ha det fint får man lida pin... hmm... aja... fungerar väl kanske så med. hehe. Avslutade kvällen med att äta god mat o efterrätt. Idol för hela slanten o nu halvtittar jag på Criminal Minds o sen blir det nöjespokalen o sen läggdags tror jag. Är ju en dag imorgon med. Ska nog ta o baka bullar då som sagt. Kanske blir en sväng till Plantagen med eller nåt. Vill ha lite höstväxter till balkongen. o en ny svärdslilja till sovrummet (den som står där har nog fått för mycket vatten...) Börjar ju bli riktigt kallt ute nu... är ju minusgrader om nätterna så vi ska nog ta o plocka in från balkongen imorrn med. In med dynor o vissa växter. Japp. Får bli en sån dag imorgon.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback