das vårdscentral

Bla bla bla... samma visa varje gång. Fick pencillin idag med. Man tackar. Jo, det är klart, det hjälper ju mot infektionen, men vad hjälper det mot nageln som växer inåt? Aja, läkarn tyckte att jag använde för smala skor. Hade ett par sneakers på mig, vad ska man ha då? Nu till sommaren blir det väl bättre, för då kan man ha tofflor o sånt... Men på jobbet. Jag tror det är där problemet ligger. Jobbskorna blir ju väldigt varma och då frodas bakterierna. Så härligt. För jag har nästan aldrig smala skor med hög klack, äger typ två par och de använder jag nåra gånger per år så det är inte det. Och jag tycker inte att conversen är så smala som han sa, men visst förstår jag hur han tänker, men jag kan ju inte gå i tofflar en dag som denna när det regnar ute? Nej, o gummistövlar äger jag faktiskt inga. Haha! Nej, man jag får väl kolla vad jag kan göra på jobbet. Vi har börjat beställa en annan modell skor nu så jag kanske ska se om de är lite bredare framtill, i så fall ska jag allt ta o beställa mig ett par. För som nageln ser ut nu vill ingen se den...

De ringde från Stångatsaden igår. De lämnade ett meddelande på mitt 3svar och sa att de ville att jag skulle höra av mig angående en lägenhet vi sökt, och om eventuell kontraktskrivning. Jaha? Jag trodde verkligen inte att vi skulle få den så vi har inte ens varit o tittat så dumma som vi är. Men jag åkte förbi igår bara för att se vilken det var. Det var bra läge och stor balkong men vi vet ju som sagt inte hur den ser ut invändigt och det kan ju vara bra innan vi skriver på nåt kontrakt. Får väl ta o ringa stångåstaden o se vad de säger, får spela dum o låtstas att jag inte visste att man skulel kolla på den innan man svara. hehe... Så vi får helt enkelt se hur det blir.

Ska nog ta o ringa Anna nu, hon fråga igår om vi skulle träna o lite sugen är jag ju faktiskt. KAnske måste ta en sväng förbi jobbet först o beställa varor för stackars Martin (vår varutomte) hade sträckt sig så att han knappt kunde gå. Så då var det bara jag kvar som kunde beställa... om jag nu minns hur man gör... hehe. SKa väl ta o ringa honom med för att se hur det blir. Aja... Nu har jag fått skriva av mig lite. Återkommer senare då jag snackat med tha stångåstad.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback