Borta bra med hemma bäst

Nu är jag hemma igen. Blev en regnig bilresa från sthlm som började i köer men ändå gick den fort. dryga 2h med ett litet stopp på statoil för att kissa o köpa korv =)

Har varit en helt underbar vecka med god mat o mycket lärande varje dag. Helt underbara människor o vi har haft så kul varje kväll! Kändes trist idag att lämna alla men ändå skönt att få komma hem. Daniel sitter just nu o kramar mig =) Känns då ganska bra att vara hemma =)

Tänkte dra en liten sammanfattning av varje dag så ni hänger med i vad jag gjort.

Måndag: Veckan började med en massa info redan från start. Massor nya grejer som man inte visste om. Vi slutade vid ca 17.30 o då var det bara att springa in i duschen för att fixa iordning sig till middagen. Bussen begav sig kl 18.30 från hotellet och det var till Grodan vi skulle. God mat.

Tisdag: Restaurangdag. Genomgång av de olika restaurngsystemen och sen åkte vi tillbaka till skolan för att skriva ihop en handlingsplan på vad den besökta restaurangen skulle behöva förbättra. denna dag fick vi sluta runt 16. Vi åt buffen på hotellet o sen gick vi till Heron City och spelade bowling. Jag kom faktiskt 5a av 11 deltagare. haha... inte direkt ra resultat, men hur bra blir det efter ett par glas cider?

Onsdag: Ännu mera kunskap denna dag. Massa nya grejer! På kvällen gav sig en del av klassen iväg till stan för att kolla på fotbollen men själv stannade jag kvar med min grupp för att göra den läxuppgift vi fått. vi gjorde ett fint rim av de åtta framgångsfaktorerna. Sen speelade vi Guitar Hero. Det var min första gång men jag blev överraskad över att jag klarade det så bra som jag gjorde. Körde visserligen på easy men ändå... =)

Torsdag: Framförande av våra läxuppgifter. Två stycken hade gjort en väl genomtänkt saga. Men jag måste ju säga att det roligaste var sången. Har nog inte skrattat så mycket på länge. Jag säger bara "personalarbete" ÅH! kan inte släppa det från huvet! Så roligt! Sen blev det igen en himla massa information.Först satte vi oss i solen med vin o cider innan vi åt buffen igen o sen hade Marta anordnat en tvling åt oss för att förbereda oss till provet vi skulle ha. Mycket givande.

Fredag: Time Management. Den mest givande delen av allt. Hela kursen har visserligen handlat mycket om sånt man kan ha användning för både privat och i arbetet men time management gav oss verktyget till att planera våran tid. Att verkligen få fram våra värderingar och mål. Fick se en film som verkligen fick en att tänka. Vad är viktigast för mig? Vad är mitt mål i livet? Vad är min Mission? Mycket givande, fick en verkligen att fundera över vad jag egentligen vill och är det jag gör verkligen värt de uppoffringar som jag gör? Sen fick vi se en film till om vad är tid? Time is Life. Hur vill jag spendera min tid? Man måste få tid för alla sina roller och för sig själv framför allt. Man måste få chans att hämta nya krafter för att orka. Väldigt bra kunskap att ha.På lunchen var butiken öppen så då köpte jag en pin, nyckelband och en Myströja, svart med vita ränder på ärmarna så står det i'm lovin' it på bröstet. Sen kom provet. Gick väldigt bra för min del. kom med på Deans list =) Vi var fyra stycken av 22 som gjorde det. Så jag är nöjd! alla som fick över 91% rätt kom med på listan o fick en pin. Fick en på asm också, så nu har jag två. Har ju iaf den teoretiska kunskapen för att lyckas, nu är det bara att fullfölja det.
Efter det blev det avslut o diplomutdelning. Sen blev det avsked och avfärd.

Nu sitter vi o tittar på Talangfinalen. ska ta o beställa pizza faktiskt. Har ju ätit o druckit gott hela veckan så varför sluta nu? haha. Blir en underbar myskväll med Daniel o kissen och imorrn ska jag sova länge! Vila upp mig för jag är faktiskt helt slut. Det tar på krafterna att lära sig en massa nya grejer. har inte lärt mig shär mycket förut! Sjukt mycket info, den mest lärorika kurs jag vart med om! Så nu i helgen ska jag ladda upp mig för kommande vecka. Har åkt på en ordentlig förkylning igen så det blir väl till att försöka bli frisk också. Men nu ska jag ta o spendera tid med D.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback