katt på äventyr

Jenny kom över en sväng igår så vi satt o titta lite på tv allihopa. Kissen var ute på balkongen, har inte varit några problem tidigare. Sen vid typ 23 bad jag D kolla till henne o då var hon borta. Hon var inte inne nånstans heller. Jenny tyckte hon såg henne en bit bort vid buskarna så jag gick bort dit, men det var en annan katt med samma färg... hon var ingenstans. o inga jamanden hörde man heller. Sen fick jag för mig att jag skulle kolla in på grannens balkong o där var hon ju! Antagligen hade hon gått på räcket över. Som tur var hade de grind till sin balkong så jag öppnade den o gick in o hämtade henne, var ju lite sent för att ringa på dörren liksom. o det var mörkt o nerdragna persienner så de märkte nog inget. De var säkert inte ens hemma. Hur som helst så fick jag tag i henne o vigick in till oss igen. Så nu sumpa hon sin chans att få vara ute på balkongen själv. Katter är så nyfikna, o vi som sagt strax innan att hon var så duktig som inte försökte hoppa upp... haha, så gick det med det.

Idag har vi inte gjort något vettig hittills. D gick typ nyss upp, han sover på tok för mycket, eller snarare på tok för länge om dagarna. Men vi borde åka o handla lite, har ingen mjölk hemma... sen snacka vi igår om att vi kanske skulle gå på bio ikväll men vi får väl se vad dagen erbjuder.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback