Blåsväder

Kallt, kallt, kallt. Visst är vintervädret underbart men det behöver ju inte bli överdrivet kallt. man är inte van vid kylan ännu o så blir det nästan -10. Vilka problem man har... inte kul att skrapa rutorna på bilen men ett nödvändigt ont. Man ser inte riktigt var man kör annars.

sista 0130 stängningen i Mjölby idag. har haft väldigt trevliga stängningar med Linnea o Malin. Goa tjejer alltså =) Fnittrigt värre. Men vi har gjort det bra, idag var vi klara 0115 redan så det var skönt att avsluta på topp. var ju sjukt lugnt även idag... Tog mig hem också, sakta gick det på sina ställen men hem kom jag. Körde väl i 100 mestadels men vissa stunder gick knappt det... Det blåser så sjukt mycket så det kommer in så mycket lössnö på körbanan. Inte optimalt bilväder direkt. O när jag svängde av motorvägen till motortrafikleden mot Vallarondellen höll plogbilen på att ploga en bit bort... Så han ade typ plogat igen avfarten... tur att jag skulle rakt fram för styra i den snön gick liksom inte... Släppte styrningen totalt där några meter... Var inte riktigt beredd på det. Man ser inte så mycket när det blåser snö framför en plus att det är mörkt. Men det gick bra. Rulla hem i typ 50-70 sista biten. Blåsten är inget att leka med. Hör hur det låter ur badrumsventilen ända till vardagsrummet.

ska väl ta o krypa i säng nu. har ju som sagt tänkt julhandla lite imorrn. O sen blir det nog en promenad med Anna. det blir till att pälsa på sig ordentligt då tror jag =) Ska nog hämta ner min parkas från vinden tror jag. Ska det fortsätta vara såhär kallt kan den vara skön att ha. Now it's time to sleep.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback